profissoes-2014

Taktyki aby rozbić silosy danych

Wykorzystując dane już posiadane przez Twoją firmę, możesz nie tylko zwiększyć zadowolenie klientów i wyniki finansowe, ale też efektywnie pracować jako zespół, by zapewnić lepszą jakość obsługi klienta. Poniżej omówiono kilka taktyk, które pomogą Ci rozbić marketingowe silosy danych.

  1. Utrzymuj spójność wiadomości: Jako marketer, mówisz do klientów poprzez wiele kanałów i urządzeń. W przypadku gdy ten sam klient otrzymuje różne wiadomości między urządzeniami, może to być bardzo problematyczne. Taka sytuacja nie tylko wprawia klienta w zakłopotanie, ale  w niektórych przypadkach może go nawet obrazić. Może być to szczególnie ważne, jeśli taka osoba to lojalny klient, a Twoja firma nie jest w stanie określić, kim jest i jakie są jej unikalne potrzeby.
  2. Zmniejsz wewnętrzne różnice: Przyjrzyj się swoim wewnętrznym silosom, które utrudniają sukces marketingowy (dane z kampanii adwords, z kampanii banerowych, afiliacyjnych, emailingowych itp.). Zacznij od prostych zadań i w ten sposób dojdź do zadań bardziej złożonych. Na przykład, jeśli jesteś globalną firmą z jednym działem marketingu, który mówi wieloma różnymi językami, w wielu strefach czasowych, stoi przed Tobą wyzwanie operacyjne. Wspólnym problemem, któremu marketerzy muszą stawić czoła jest unikanie współpracy wewnętrznej z innymi interesariuszami w całym przedsiębiorstwie. Współpracując poprzez zaplanowane dwa lub raz w miesiącu spotkania z kluczowymi interesariuszami, jesteś na dobrej drodze aby pozbyć się tych barier.
  3. Bądź skupiony na kliencie: Klient jest sednem każdej decyzji. Zanim jakąkolwiek podejmiesz, należy zadać sobie pytanie, jak wpłynie ona na klienta. Czy zaoszczędzi jego czas, czy doprowadzi do nowego wieloetapowego procesu, który będzie go irytował? Usiądź na chwilę i spisz, co według Ciebie sprawia, że klienci są zadowoleni, a potem zadaj sobie pytanie – jak można wdrożyć kolejną innowację by te zadowolenie poprawić?
  4. Zmień kierunek patrzenia: Taktyka ta jest skupiona na motywacji jaka stoi za decyzjami marketingowymi. Powiedzmy, że zbliża się koniec roku i masz $50 000 budżetu, który zmarnuje się, jeśli go nie wydasz. Zamiast wydawać go dla samego faktu wydawania, zrób krok w tył i spójrz na pełen obraz. Użyj wskaźników, które masz, aby zobaczyć co tak naprawdę zapewniło najlepsze ROI. Dzięki wewnętrznej współpracy z zespołami, możesz wspólnie dociec, jakimi środkami dysponujesz, by jak najlepiej zainwestować każdą złotówkę.
  5. Wykorzystuj dane jako swoją broń: Obecnie, marketerzy są bardzo świadomi faktu, że dane są kluczowym elementem, a umiejętność ich czytania i analizowania jest jeszcze cenniejsza. Korzystanie z danych w czasie rzeczywistym, aby zrozumieć jaki wpływ Twoje wydatki marketingowe mają na Twoją sprzedaż, ROI oraz cele korporacyjne, daje silną przewagę konkurencyjną, ponieważ pomaga przewidywać zachowania klientów w oparciu o najbardziej dokładne i aktualne informacje. Co więcej, właściwe posługiwanie się danymi, może zwiększyć wgląd w zachowania konsumenckie, sprzedaż, rejestracje,ROI, zadowolenie klienta i leady sprzedażowe.

Poprzez rozpoczęcie wdrażania tych taktyk w celu rozbicia silosów marketingowych, będziesz na dobrej drodze do osiągnięcia celów swojej firmy, przy jednoczesnej poprawie zysków, zadowolenia klienta i wizerunku marki.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *