Atrybucja wielokanalowa

Jak rozpocząć przygodę z atrybucją wielokanałową?

Trzeba przyznać że, odejście od modelu last-click i przejście na pełną atrybucję wielokanałową to dla firmy wyzwanie. To zmiana dotychczasowych reguł pracy, gdzie każdy kanał to czasami osobny departament, osobny budżet i co gorsza osobne cele, czasem ze sobą konkurujące. Z naszego doświadczenia widzimy, że jest to na razie największa bariera do przeskoczenia. Integracja budżetów, wyznaczenie wspólnego celu i prawidłowy pomiar udziału w sukcesie. Ku pocieszeniu możemy powiedzieć, że mimo trudności jest to do zrobienia.

Wyobraźmy sobie, że udało Ci się uporać z powyższym, lub co lepsze, nigdy takiego problemu w Twojej organizacji nie było. Masz już zintegrowany budżet on-line i masz wspólne cele, które brzmią „więcej konwersji” bez względu na kanał ich pochodzenia. Teraz kolejny krok: wybierz dwa modele atrybucyjne, w których uwzględnisz wykorzystywane dotychczas kanały reklamy on-line i zacznij je realizować jednocześnie. Przyglądaj się wynikom i sprawdź, który przynosi lepszą sprzedaż. Po upływie założonego czasu (lub budżetu) wyłącz ten, który przynosił mniejsze efekty, zdefiniuj następny i ponownie postaw go do testów ze zwycięzcą poprzedniej rozgrywki. W ten sposób wzrośnie Twoja wiedza o zależnościach pomiędzy poszczególnymi kanałami, oraz zbliżysz się do swojego optymalnego media-mixu, który da Ci największą skuteczność w ramach tego samego budżetu. A teraz już wiesz co dalej… kolejne testy i kolejne testy…

Ważny jest ten pierwszy krok, aby podjąć decyzję o zmianie podejścia do planowania komunikacji w wielu kanałach.

Więcej o samej praktyce deduplikacji, układaniu modeli atrybucyjnych, testach side-by-side attribution, oraz wyliczeniach total-marginal-cost dla poszczególnych kanałów reklamy online napiszemy w kolejnych materiałach na temat atrybucji.

» Jeżeli chcesz nam zadać pytanie na temat atrybucji to serdecznie zapraszamy do kontaktu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *