36H

5 korzyści z automatyzacji zarządzania kampanią on-line

Jakie są różnice miedzy automatycznym a manualnym zarządzaniem kampanią? Manualne zarządzanie kampanią nie jest już w wielu przypadkach możliwe z wielu powodów m. in.: skali, czasu i zasobów ludzkich, oraz osiąganych efektów (zwłaszcza w kampaniach efektywnościowych).

Firmy, które korzystają z programmatic buying odnotowują większy wzrost przychodów już nawet w pierwszych dwóch miesiącach od wdrożenia. Z czego wynikają lepsze wyniki zautomatyzowanych kampanii?

1. oszczędność czasu – narzędzia do automatyzacji dobierają stawki (bids) za ciebie, nie musisz sam siedzieć i klikać

2. kontynuacja bez względu na okoliczności – narzędzia kupują także, gdy śpisz lub jesteś na wakacjach

3. lepsze wyniki – narzędzia pozwalają na wyższe wskaźniki zwrotu, pozyskują więcej konwersji w tym samym budżecie

4. aktywne badanie skuteczności – decyzja o doborze stawki jest podejmowania na podstawie aktualnego wyniku, co jest nie do wykonania przez człowieka w tak krótkim czasie, a znacząco wpływa na efektywność kampanii

5. kompleksowość narzędzia  – często rozwiązania do automatyzacji zakupu w programmatic buying połączone są z narzędziami do zarządzania kampanią, dzięki czemu możemy połączyć wiedzę analityczną z pozostałymi narzędziami i zastosować ją w kampanii.

Do 2017 roku perspektywy dla rynku RTB i wydatków na reklamę w tym modelu są bardzo dobre, co zapewne znajdzie odbicie również na rynku europejskim i polskim.

wydatki_RTB

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *