picjumbo.com_austriaroad2

2 składowe „marketing automation” – marketing i sprzedaż

Marketing z definicji wspiera sprzedaż, a sprzedaży ciężko obyć się bez marketingu – odwieczna symbioza marketera i sprzedawcy to temat dzisiejszego wpisu. Przewrotnie się zastanawiamy, dla której z tych dwóch grup ważniejsza jest dostępność narzędzi typu marketing automation i która z niej bardziej korzysta.

Nazwa „marketing automation” faworyzuje  marketerów. Słowo „marketing” mogłoby w całym procesie wskazywać, że sprzedaż dzieje się sama. Nic bardziej mylnego. To właśnie m. in. na skutek dobrze poprowadzonego marketingu i doboru narzędzia do jego automatyzacji możemy znacznie zwiększać sprzedaż.

Obserwujemy ostatnio, że to właśnie osoby odpowiadające za sprzedaż coraz częściej rozmawiają z zarządzającymi o rozwiązaniach marketing automation, ponieważ widzą potencjał w rozwiązaniach analizujących dane o użytkownikach w czasie rzeczywistym i dopasowujących ofertę do ich potrzeb. To sprzedawcy modelują procesy dotarcia do klienta i analizują wyniki akcji marketingowych poprzez stopień konwersji i sukcesu finansowego. Co więcej, osoba odpowiadająca za sprzedaż wie, że czas w procesie zamykania transakcji sprzedaży ma znaczenie. Dlatego wspólnie z marketerami planują kampanię on-line, aby zrealizować plany sprzedażowe w określonym czasie i przy odpowiednim wsparciu.

Tabela_MA_ignitionone

W tabeli powyżej podsumowaliśmy w 7 punktach nasze przemyślenia odnośnie  korzystania z „marketing automation” w dwóch grupach odbiorców.

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *